“Krize Karşı Tüketim Kampanyası”: Bizimle Dalga Geçiyorlar

resim_al.phphttp://www.ntvmsnbc.com/id/24965665/

ve

http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=122615&KTG_KOD=156

adreslerinde sözü edilen kampanyayla ilgili yazmak için geç kalmış gibi görünüyorum. Kalmadım. Zaman ilerledikçe, krizin kalıcı bunalım olduğunu ve teğet geçmediğini gördüklerinde kampanyayı ilerletmeye gayret edeceklerdir. Tam da ben tasarruf etmenin zamanı diye yazılar yazıyorken ne kadar çelişkili istekler…

İşsizlik yapay bir kavramdır. Onun gerçek adı insan fazlalığıdır. Binlerce iktisatçının yüzyıllardır güneşi balçıkla sıvamaya çalışması bu sevimsiz gerçeği değiştirmiyor. İstihdam, işverenin balonunun kum torbasıdır. Tehlike anında atılır. İstihdam ve üretim beraberinde kayda değer ölçüde doğal kaynak kullanımını gerektirir. Doğal kaynakların sonuna yaklaşmakta iseniz dün istihdam edilmiş olan işgücü bugün işsize dönüşmüş olarak karşınıza gelir. Bugün çalışan herkes geleceğin potansiyel işsizidir. Ekolojik olarak bundan sonrası yokuş aşağıdır. Kaynaklar hızla tükenirken tüketimi teşvik etmek, cahilliğin kör karanlığı değilse, en hafifinden alay etmektir.

Bize tüketmemizi öğütleyenlerin hepsi, ama hepsi doğanın nimetlerinden bizim yararlandığımızın kat kat üstünde pay alıyor. Daha fazla para ve varlık edinme hırsıyla gözleri dönmüş elit, faturayı her zaman olduğu gibi “asgari”lerde yuvarlanan serflere kesiyor. Bu oyuna gelmeyin. Aklınızı peynir ekmekle yemediyseniz tüketimi en aza indirin. Tasarruf edin. Bundan sonrası hep birlikte yokuş aşağı. Özellikle otomobil, hele hele ithal oto almayı bir an önce aklınızdan söküp atın. Otomobil, %99’umuzun hayatındaki en lüks mal. Tehlike anında atılacak ilk kum torbası. Ben size yakın geleceğin parlak olmadığını türlü yazılarda anlatmaya çalışıyorum. Otomobil gibi en az 20 yıl ömür beklentisi olan, neredeyse ev fiyatına satılan, çok yüksek işletme gideri olan bir makinaya aylarca, belki yıllarca sürede yaptığınız birikimi yatırmak için hiç uygun bir zaman değil.

Yapılması gereken inişin sert değil yumuşak olması için istikrarlı küçülmeyi planlamak ve tasarlamaktır. Toplumsal tasarruf bilincinin oluşturulması, kamu maliyesinin düzeltilmesi, para piyasasının üç bin kişinin oyuncağı olmaktan kurtarılması, su ve enerji seferberliği, tarım nüfusunun artırılması gibi onlarca önlem alınması mümkünken hovardalığı, tüketimi, yok etmeyi teşvik etmek hangi akla sığar?

Sömürü ekonomisinin paradigmaları artık çöküyor. İstihdam, üretim, ihracat… bunlar bizim yapacağımız tüketimle sağlanan şeyler değil. Faydası da bize değil. Kriz zamanı tasarruf etmenizi söyleyen sezgileriniz yanılmıyor. Sezgilerinizi dinleyin. Patronları değil.

Reklamlar

0 Responses to ““Krize Karşı Tüketim Kampanyası”: Bizimle Dalga Geçiyorlar”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s





%d blogcu bunu beğendi: